Daarna vertelde ik het verhaal van de schildpad en de haas. Wat een leuk verhaal was dat!
Ik las het een eerste keer voor. We vertelden er wat over en ontdekten 'tijd'. Wat kunnen we allemaal doen op een halve minuut? Iedereen in de kring een hand geven? Op één been staan? een toren bouwen van 10 blokken, ... Wanneer lijken de minuten sneller of trager te gaan? Als we zwijgen of als we muziek maken? Hoewel tijd altijd even snel wegtikt vonden wij het toch trager lijken als we moesten zwijgen... Bij het muziek maken duurde het het minst lang.
Hoeveel kunnen we kleuren op 10 minuten? ... We bekeken verschillende soorten instrumenten om de tijd te meten. Een zandloper, een klok, een polshorloge, ... We gebruikten ook een timer en een stopwatch...
Hoeveel kleur ik op 10 minuten?
De limonade dronken we 's middags bi jonze boterhammetjes...
We prikten en plakten ook een schildpad , kleefden en knipten een haas en tekenden een vos.
De winkel lag voor een keertje vol uurwerken en medailles
We oefenden ook een spelletje rond matrix. Dit ging voor de kleuters al heel vlot!
De kleuters die wilden mochten ook nog een keer een schrijfmotoriek werkje maken. Ondanks dat het een magje was maakte alle kleuters het.
Op het einde wan een wedstrijd krijgt de winnaar een gouden medaille. Omdat wij allemaal winnaars zijn maakten wij ook allemaal een gouden medaille.
Aan het einde van de wedstrijd zwaait zwijn met de finishvlag. De kleuters maakten er ook eentje. Dat is best moeilijk, altijd een vakje overslaan en geen twee aaneen grenzende vakjes kleuren. toch deden onze kapoentjes dit super flink!
Tijdens de muzische momenten deden we één keertje een lente yoga. Dat hadden we in de winter ook al een keer gedaan en de kinderen vonden het echt heel erg fijn om het nog een keer te doen!
We deden ook nog een keertje een standbeeld spelletje. Hierbij maakten we een fitometer. Bijna zo eentje als die waar Haas op zat te oefenen terwijl hij eigenlijk een wedstrijdje moest doen met Schildpad...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten